Технологии

Viber в България през 2021 г. – 530 милиона разговора и над 13 млрд. изпратени съобщения

Viber в България през 2021 г.: 530 милиона разговора и над 13 млрд. изпратени съобщения

Rakuten Viber представи обобщение на това как потребителите и компаниите са използвали приложението през 2021 г. у нас. Българите са провели близо 530 милиона разговора, прекарали са 50 милиона часа в комуникация и са изпращали средно 400 съобщения в секунда. Потребителите в България са използвали приложението най-интензивно по време на популярни национални празници, Нова година, Св. Валентин и 8 март.

През 2021 г. компанията остава и предпочитан инструмент  за правителствените институции при улесняване на комуникацията им с гражданите. Министерството на образованието и науката отвори свой канал в платформата, а чатботът Covid-19 България не спира да информира всеки ден своите близо 90 000 абонати за всичко случващо се около пандемията. През есента, Viber стартира и стратегическо партньорство с EasyPay, което дава възможност на потребителите да проверяват и плащат сметките си бързо и лесно в приложението. Заедно с това, през 2021 г.  чрез специално създадени съдържание и услуги, Viber зае позиция в подкрепа на равенството и борбата срещу насилието над жените.

Viber в България през 2021 г.: 530 милиона разговора и над 13 млрд. изпратени съобщения

Viber бележи сериозен ръст не само при крайните потребители. Интересът от страна на компании и брандове към бизнес решенията, които компанията предлага за тях, продължава да се увеличава:

През 2021 г. бизнесът показа сериозни резултати в приложението:

Ръст от 26% в броя на чатботовете и с 30% увеличение по отношение на ангажираността на потребителите.

46% ръст в броя на създадените нови акаунти за бизнес съобщения (55% увеличение в световен мащаб).

Общо 71% увеличение на доставените бизнес съобщения: броят на транзакционните съобщения (потвърждения на поръчки, проследяване на доставка, напомняния за срещи) нараства с 52%, промоционалните съобщения (оферти, отстъпки и др.) – с 91% и реални разговори (поддръжка от консултанти) – с невероятните 237%.

Към днешна дата в световен мащаб, повече от 8500 брандове разчитат на решенията на Viber, за да общуват директно със своите клиенти.

„Развитието на Covid-19 продължава да променя ежедневието ни и отношенията на обществото към новата реалност и през 2022 г. Радвам се, че хората и компаниите припознават Viber като обединител за техния личен и бизнес живот в тези смутни времена – коментира Атанас Райков, Старши директор за Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA) в Rakuten Viber. – От дълго време част от стратегията на Viber е да се превърне в супер-приложение – предоставяне на възможно най-много услуги с добавена стойност за нашите потребители и повече възможности за брандовете да взаимодействат с клиентите си в по-естествена среда. Данните, споменати по-горе, за пореден път доказват, че развиваме нашето приложение в правилната посока, тъй като както потребителите, така и компаниите все повече използват Viber в ежедневната си комуникация.”

Докато разработва полезни за потребителите продукти и развива връзките с бизнеса, сигурността в приложението остава водеща за компанията. Viber спазва своя ангажимент да защитава данните на своите потребители с криптиране от край до край по подразбиране, достъпно за всички разговори и чатове от 2016 г. А през 2021 г. фондацията Mozilla, ZDNET и Tom’s Guide оцениха високо усилията на Rakuten Viber в областта на поверителността и сигурността.

Може да подкрепите MediaBricks.bg чрез платформата Patreon Become a Patron!