YouTube ще се бори с теориите на конспирацията и спира да препоръчва видеа с псевдонаука
Наука Технологии

YouTube ще се бори с теориите на конспирацията и спира да препоръчва видеа с псевдонаука

Без значение дали става въпрос за видеоклип, който твърди, че Земята е плоска или кацането на Луната е било фалшиво, теориите на конспирацията не са трудни за намиране в YouTube. За това миналия петък от компанията заявиха (чрез пост в блога си), че планират да спрат да ги препоръчват на потребителите. Това се случва след години критики, че YouTube води зрителите към видеоклипове, които разпространяват дезинформация. Така най-голямата платформа за видеосподеляне реши, че вече няма да предлага в „препоръчани“ видеоклипове с „гранично съдържание“ или такива, които „дезинформират потребителите по вреден начин“.

YouTube обяви, че броят на видеата, засегнати от промяната на правилата, възлиза на по-малко от 1% от всички качени на платформата, но в библиотеката им има милиарди видеоклипове числото не е малко. Алгоритъмът на препоръките в YouTube доста често е критикуван, че съветва потребителите да гледат „смущаващото“ съдържание, дори когато не проявяват голям интерес към него.

От YouTube дадоха три конкретни примера, които със сигурност спират да се препоръчват:

  • промотира фалшив чудотворен лек за сериозно заболяване
  • твърдят, че Земята е плоска
  • показват очевидно неверни твърдения за исторически събития като за атаките от 11 септември

Компанията отказа да предостави повече подробности за това кои други видеоклипове ще бъдат класифицирани като „гранично съдържание“. Все пак YouTube ще продължи да ги  препоръчва на потребители, които са се абонирали за канала, който създава такова съдържание. Освен това все още ще излизат в търсачката на видопортала.

„Смятаме, че тази промяна постига баланс между поддържането на платформа за свобода на словото и спазването на нашата отговорност към потребителите“, пишат от YouTube в блога си. Те заявиха, че непрекъснато коригират своята препоръчителна система, отбелязвайки, че са направили стотици промени миналата година. YouTube наскоро заяви, че иска да препоръча видеоклипове, които зрителите биха помислили за „добре изразходвано време“.

В края на 2017 г. YouTube започна да поставя „спорно религиозно“ съдържание в limited state, така че видеоклиповете да не могат да се рекламират, а функции като коментари и харесвания са изключени.

 

Етикети: