EnteR

5 правила за създаването на добри печатни материали

Печатните материали са един от най-популярните и признати като изключително ефективни начини да подобрите резултатите от вашия бизнес. Те могат да бъдат различни видове, например флаейри, опаковки, постери, скреч карти, брошури или други подобни, съобразени с конкретиката на вашата дейност.

Ролята на съвременните печатни материали като инструмент за повишаване на интереса към бранда, популяризиране на услугите или повишаване на продажбите е ненадмината. Разбира се, сам по себе си дори и най-ефективният маркетингов инструмент не би пожънал пълен успех, ако не са спазени определени правила. Едно от най-важните неща е например създаването на подходящ дизайн, което включва набор от цветове, добре обмислено послание, сполучливо лого, избор на адекватен размер, както и още много други дребни детайли. Професионалистите отлично знаят как да използват тези неща и да насочат клиентския интерес в правилната посока, а именно – към привличане на вниманието и интереса на потребителите към дейността ви.

Защо качеството на печатните материали е от значение?

Доверието в една марка няма как да бъде изградено с вълшебна пръчка. То е въпрос на дългогодишна упорита работа, при която брандът постепенно, но сигурно изгражда своя безупречен имидж и се настанява трайно в съзнанието на хората, печелейки тяхната лоялност. Този дълъг процес задължително минава и през организирането на множество рекламни кампании, което отново ни отвежда и до техния най-популярен инструмент – печатните рекламни материали.

Тъй като именно те ви представят в очите на потребителя, качественото им изпълнение е задължително условие за успеха на кампанията. Едва ли някой би предположил, че печатни рекламни брошури с недобре обмислен дизайн, размер и изработени от нискокачествени материали биха могли да издигнат имиджа на фирмата в очите на потенциалните клиенти. Точно обратното – по-скоро това би била една много успешна антиреклама, която със сигурност ще внуши на потребителите, че не трябва да използват услугите на съответната фирма или да купуват нейните продукти, защото и те ще са също толкова некачествени, както и рекламните им материали.

5 основни правила за създаване на добри печатни материали

Основната цел на брошурите, флайерите или пък популярните напоследък рекламни опаковки е да предаде конкретно и напълно разбираемо послание, отправено от бранда към потребителите. Балансираното оформление, точните и ясни текстове, както и качеството на самата хартия и печат са от най-съществено значение за успеха на рекламата. Но има и други важни неща, които ще разгледаме по-подробно сега.

1.   Изберете качествен материал и изработка

Качеството на материалите е едно от нещата, които веднага се набиват на очи и оформят първото впечатление на клиентите. Затова и на този аспект трябва да се наблегне най-много. Съприкосновението с тънка, нискокачествена и изглеждаща евтина като цяло брошура изобщо няма да очарова и заинтригува клиента.

От друга страна, гланцираните повърхности говорят за класа и стил, въпреки че тяхната цена, естествено, е по-висока. При избора на материали трябва да се вземат предвид брой на отпечатваното количество, както и предназначението.

Ако искате просто някой да прочете набързо вашето рекламно послание и веднага да го захвърли, то тогава не е нужно да сте стараете много. Но ако очаквате потребителят, вземайки в ръце брошурата, да остане очарован от нейното качествено изпълнение и да я прибере в чантата си, за да може да я разгледа по-добре на спокойствие, тогава вече трябва да се потрудите повече. При всички случаи инвестицията си струва и ще се изплати многократно във времето, защото в крайна сметка ще привлече точните клиенти към вашия бизнес, с тенденция те да се превърнат в лоялни и да използват най-редовно продуктите или услугите ви.

2.   Отделете достатъчно време и внимание за дизайн

Оформлението на брошура, опаковка, скреч карта или някой друг вид печатна реклама трябва да бъде добре обмислено по отношение на разположението на елементите,  текста, цветовете, които ще се използват, тоест да предлага един перфектен визуален баланс. Освен обаче да е приятна за окото, необходимо е тя да съобщава ясно посланието си с помощта на ключови фрази, ориентирани към съответната целевата аудитория.

Трябва да се обмисли добре фокусният център, на който е отредена ролята да привлича вниманието и след това да провокира насочването му към останалите детайли. Използването на символи, решетки, които да онагледяват добре различните позиции на елементите от съдържанието, форматирането на слогана – всички тези дребни неща са всъщност много важни.

3.   Уверете се че са биоразградими или рециклируеми

Освен за красивия дизайн и качественото изпълнение, необходимо е да помислите и за ефекта, който ще окажат рекламните ви материали на околната среда. Така например, все повече набират популярност модерните биоразградими опаковки, които минимализират щетите върху природата, тъй като с течение на времето имат способността да се разграждат до безвредни за околната среда съставки. Дори в момента по цял свят производителите на стоки се опитват да се пренастроят именно към такъв вид опаковки, за да подпомогнат екологията.

4.   Мислете за клиента/потребителя

Това също е много важно условие за успеха на всяка рекламна кампания, включително и такава, базирана на печатна реклама. Грижата и вниманието към нуждите на потребителите е редно да се четат ясно в посланието, което отправяте към тях. Само така можете да разчитате на привличането на правилната аудитория и инициативата ви да пожъне желания голям успех.

  5. Търсете баланс

Балансът е от съществено значение, не само що се отнася до правилното оформление, но и по отношение на съдържанието на печатните рекламни материали. Не бихте искали вашата брошура да бъде подобие на страница от вестник, нали? Тогава се погрижете да я оформите така, че да съдържа отлично балансирани компоненти – точното количество текст и визуални стимули, без да прекалявате нито с яркостта на цветовете, нито с твърде дълги послания, за които е доказано, че рядко постигат желания успех.

*Платена публикация

Може да подкрепите MediaBricks.bg чрез платформата Patreon Become a Patron!