Образование

ЧСУ Izzi Science for Kids представя учителя си по математика на английски език Михаил Коцев

ЧСУ Izzi Science for Kids представя учителя си по математика на английски език Михаил Коцев

В ЧСУ Izzi Science for Kids освен часове по математика, които следват и надграждат изискванията, зададени от МОН, учениците от всички възрасти имат и допълнителни занимания по математика на английски език. Те са част от предметите по програмата на Cambridge International, по която Izzi Science for Kids вече е акредитирано училище.

Михаил Коцев, който Ви представяме днес, от септември ще работи с големите ученици на Izzi, за да им разкрие, че математиката е истински полезна за изграждането на правилен начин на мислене. Целта му като учител е да вдъхнови децата да мислят и да използват цялата им налична информация, за да стигнат до своите заключения.

Какво прави училище Izzi Science for Kids различно и полезно за децата и за техните родители? 

Izzi Science for Kids повече от всяко друго училище, което съм виждал, предлага един наистина космополитен подход към образованието, в крак с глобално свързаното ни съвремие. Екипът поддържа контакта на учениците с традициите и методиката на българското образование, но също така ги излага на иновативни и съвременни подходи от западното образование. Така училището поставя децата в идеална позиция да извлекат максимума от този интеркултурен диалог.

С какво според теб е важно децата да изучават математика от ранна възраст? Какви умения ще развива в тях?

Когато математици обсъждат триъгълник, те всъщност не говорят за конкретна триъгълна плоскост в света около себе си, а за една абстракция на нейни свойства, които са споделени от множество други триъгълни плоскости. И когато математиците правят заключения за този триъгълник, те ги правят на база логически неизбежни следствия от вече известното, а не на база наблюдения и измервания.

Смятам, че едно добро образование в сферата на математиката трябва да има за цел от една страна да покаже на учениците силата на този подход и да ги научи да разсъждават логично и да извличат максимума от наличната информация. От друга страна обаче, е ключово да се подчертаят ограниченията на този подход, които са в основата на нуждата от съвременен емпиричен научен метод. Да разбираме както пълните способности, така и ограниченията на това, което мисълта може да постигне с наличната информация, и да не прибързваме към лесни заключения.

Какъв преподавателски опит имаш? Какво от професионалния ти път дотук ще ти е най-полезно при работата с деца?

Завърших висшето си образование в Дърамския университет, Великобритания, след това преподавах математика в НПМГ “Акад. Л. Чакалов”. Фокусът ми като учител е да разнообразя преживяванията с математиката на учениците, за които тя не е основен профилиращ предмет. Да им покажа различни страни на предмета и да опитам да ги вдъхновя да мислят “математически” – тоест строго и логично, на база на вече известното. Считам това за своя основна мотивация и занапред, като смятам, че научените дотук уроци тепърва ще ме направят по-ефективен в това начинание.

Каква е най-голямата ти сила? На какво искаш да научиш учениците пред себе си?

Вярвам, че най-голямата ми сила е спокойствието – било то под формата на уравновесен и аналитичен подход към конфликтни ситуации или на упорство в лицето на трудности. Вярвам че математиката е чудесна тренировъчна среда за тези умения, и се надявам, че мога да ги предам на колкото мога повече млади умове. Времената, в които навлизаме, са уникални по рода си с колосалното количество информация, на което е изложен всеки от нас. Особено за израстващите в тези условия е от критична важност способността да осмислят и анализират получената информация безпристрастно и с яснота. Надявам се да мога да бъда полезен при изграждането на това умение у учениците.

 

Може да подкрепите MediaBricks.bg чрез платформата Patreon Become a Patron!