Huawei представи в България тежката си артилерия при таблетите - MediaPad M5
©MediaBricks.bg
Технологии

Проучване на Huawei: Българите се ориентират към таблети от по-висок клас

Huawei организира представително изследване за употребата на таблети и нагласата за покупка на таблетно устройство сред градското население в България на възраст 25-55 години. Проучването е направено от маркетинговата рисърч агенция Pragmatica, а данните от него бяха представени заедно с анонса на старта на продажбите на премиум таблета Huawei MediaPad M5 на българския пазар. Методологията на проучването – онлайн с таргетиране на таблетни устройства, разкрива профила на потребителите, които реално ползват своите таблети, което е важно уточнение на фона на наличието на голям брой продадени, но не използвани активно таблетни устройства, особено в най-ниския ценови клас.

Проучване на Huawei: Българите се ориентират към таблети от по-висок класНа въпроса за какво най-вече те използват своя таблет? Очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове“, но тази тривиална дейност реално е посочена от едва 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53.8% е „при пътуване“. Допълнителен щрих към профила на тези потребители е любовта им към развлеченията и мултимедийното съдържание – гледане на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34.6%. Прави впечатление, че въпреки че болшинството от анкетираните са служители с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47.1% от тях, докато четенето на мейли – от едва 40%, а директният отговор „за работа“ е избран от едва 33.5% от тях. Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието. Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23.7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22.4%). „Дневното“ потребление се откроява между 09:00 – 12:00 часа (11.5%) и 15:00-18:00 часа (9.6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата, и единствено не биха го предоставили на бебе.

Следващата част от проучването търси отговор на въпроса какви са реално използваните таблети в момента, и какви таблети биха търсили хората, ако трябва да си ги купят сега. Тук проучването показва голяма и интересна еволюция в потребителските нагласи.

Топ 3 притежавани марки таблети в момента са Lenovo, Samsung и Huawei, с превес на Lenovo от 36.1%, и голям брой, попадащи в графата „Други“. Разпределението на „желаните“ марки таблети днес, е сред същите три бранда, но вече с разлика помежду им по-малко от 1 процент в диапазона 19-20%. Всъщност, марката е най-често посочваният критерий за избор на таблет сега, следвана от цената и фактори като размера на дисплея, качеството на звука, дизайна на таблета и материала, от който е направен, с почти еднакви резултати. Българският пазар като цяло е чувствителен към цените, но проучването много ясно показва ориентация към качествени продукти от висок клас в сегмента на таблетите, които изграждат своя собствена, различна от тази на смартфоните с голям дисплей, категория на използване. Затова и вторият най-интересен за потребителите дисплей за таблет е този над 10 инча.

Голям успех за бранда е и фактът, че сред хората, за които качеството е основен фактор за покупка, Huawei се явява предпочитан избор. Например сред посочилите за важен фактор „материалът, от който е направен таблетът“, 33% предпочитат като бранд Huawei, с 12% повече от втория предпочитан бранд в тази подгрупа.

Относно начина на покупка, проучването показва, че 68.8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33.5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% – от мобилен оператор. За 17% от анкетираните, таблетът е бил подарък.

Повече за най-новия таблет на Huawei – MediaPad M5 може да видите тук.

Етикети: