BFF
Технологии

Не бъдете наивни, проверката с BFF е поредната измислица във Facebook

Забелязали ли сте ваши приятели да споделят или коментират картинка във Facebook, която гласи: „Марк Зукърбърг измисли думата BFF. За да бъде сигурен, че акаунта ви е защитен във Facebook. Напишете BFF в коментар. Думата става зелена, ако акаунта ви е защитен. Ако не стане зелена, веднага си сменете паролата, защото може да е бил хакнат от някого“. Като в повечето случаи това „предупреждение“ е придружено със снимка на Зукърбърг. Това е поредната ГЛУПОСТ, която се възползва от ситуацията около разследването на Зукърбърг за изтичане на лични данни, от техническата неграмотност на потребителите и не на последно място с това, че има капка истина. Ама наистина само една капка.

Истината е, че през януари Facebook добави израза BFF (Best Friend Forever) към новите опции наречени Text Delight. Те оцветяват определени думи с цел… да е по-цветно и забавно. Други фрази, които се оцветяват или имат анимация са Congratulations, Best Wishes, xoyo и други. А, за да се оцветят зависи коя версия на Facebook използвате, особено при мобилните приложения. И това е единствената истина в този пост.

Останалото написано е чиста проба лъжа, тип фалшива новина.

Първо Зукърбъг не е измислил думата BFF. Няма как той първи да се е сетил да съкрати израза Best Friend Forever (Най-добри приятели завинаги). Според Oxford English Dictionary първите съкращения на израза навлизат в разговорната реч през 1996 година.

Второ – как оцветяването (или съответно неоцветяването) на една дума в коментар под един пост, ще означава, че „хакер“ е проникнал в нечий профил? Няма как. За част от потребителите в България дори още не е пусната новата версия на дизайна на Facebook. Няма точна концепция, кои потребители първи получават ъпдейтите, но спете спокойно, това е нещо нормално, за сайт с над 2 млрд. потребителя. За това доста, често думата у нас си остава черна, а не зелена.

Целта на повечето групи и страници е самото трупане на коментари и споделяния. Те го правят, защото това привлича внимание. Всеки път, когато ваш познат коментира този фалшив пост има шанс да стигне до вас. За това не хранете лъжливите постове, удостоявайки ги със споделяне, харесване или коментиране.