Едно от водещите приложения за безплатна комуникация в света – Viber, отчита значително увеличение при използването на груповите си функции, година след избухването на пандемията от COVID-19. Глобалната тенденция показва 170% ръст в груповите съобщения. В България общото време, прекарано във Viber, отбелязва ръст с над 50%.
В България се наблюдава сериозен ръст в употребата на всички групови функции за разговори:
- Изпратените групови съобщения бележат ръст с 50% на годишна база
- Общият брой преглеждания на общности нараства повече от два пъти
- Новите видео групови разговори се увеличават с приблизително 55% на месечна база
Предизвикани от пандемията, много компании прибягват към чатботовете, за да предложат персонализирана, актуална и бърза комуникация на своите потребители. Само в България използването на чатботове във Viber през годината се удвоява.
„Пандемията промени живота ни. Това повлия на начина, по който общуваме със семейството, приятелите и колегите си. Оказа въздействие и на това как се отнасяме към услугите, които използваме и как организираме ежедневните си задачи. Провокира създаването на много иновативни концепции, които доведоха до бум на технологиите в различни аспекти на живота ни. Като водещо приложение за комуникация в България, мисията на Viber е да бъде безплатна, сигурна и удобна среда за нашите милиони потребители. Да внесе по-автентично съдържание и да изгради платформа, в която управлението на различни услуги е само на няколко клика разстояние”, казва Атанас Райков – старши директор на Rakuten Viber за Европа, Близкия изток и Северна Африка.