EnteR Образование

Доказани специалисти ще водят новите издания в онлайн беседите на алгоритмична тематика на MNKnowledge

Доказани специалисти ще водят новите издания в онлайн беседите на алгоритмична тематика на MNKnowledge

Този ноември ще се проведе шестото издание на безплатните онлайн беседи на алгоритмична тематика Tuesday Afternoon Club, организирани от MNKnowledge. Водещи специалисти и уважавани преподаватели ще проведат трите беседи на 8, 15 и 22 ноември. Това са Васил Пашов, д-р Веселин Георгиев и Юрий Георгиев. Темите са „От диференциални уравнения до теория на графите“, „Квантови компютри – история и перспективи“ и „Програмиране на 3D графика в реално време“. Участието в беседите е безплатно с предварителна резервация ТУК.

На 8 ноември от 18:30 ч. Васил Пашов ще презентира темата „От диференциални уравнения до теория на графите. Анатомията на един проблем“. Лекторът е (предимно) C++ програмист и ентусиаст на тема математика. Завършил е бакалавър „Софтуерно Инженерство“ и магистратура “Изчислителна математика и математическо моделиране” в СУ “Св. Климент Охридски”. Водил е упражнения по числени методи и числени методи за диференциални уравнения, като най-много харесва да се занимава с диференциални уравнения и проблемите, свързани с тях. Има интереси в компютърната графика, физичните симулации, C++, GPU програмиране…

„Целта на лекцията е да покажем, че реалните проблеми изискват познания по повече от една дисциплина. Идеята е да разгледаме от високо всяка една фаза от решаването на една задача и да видим, че има за всекиго по нещо. Ще започнем с уравненията на Ойлер, които са система от частни диференциални уравнения, използващи се доста често за симулиране на пушек, огън, въздух. Повечето професионални флуидни симулатори използвани за VFX се базират на тях.

Системата няма аналитично решение и по тази причина трябва да се използва числен метод за решаването ѝ. Численият метод от своя страна изисква решаване на линейна система. Алгоритъмът за паралелно решаване на линейната система използва теория на графите за разпределяне на задачите (най-често се използват оцветяване на граф или намиране на свързани компоненти).“

За да се регистрирате безплатно за тази сесия цъкнете ТУК.

На 15 ноември от 18:30 ч. темата е „Квантови компютри – история и перспективи“, представена от д-р Веселин Георгиев. Той е завършил НПМГ София – паралелка физика, и СУ Климет Охридски – ядрена физика и физика на елемтарните частици, защитава докторска дисертация през 2002 в Луизианаският Американски Университет (LSU), Батон Руже, Луизиана, САЩ; през 2004 отива в CSIC, Мадрид, Испания като НАТО fellow – научен изследовател; от 2004 до 2007 е научен изследовател в Националната Лаборатория LLNL, Ливърмор, Калифорния, САЩ.

Има над 60 статии като три са публикации в Physical Review Letters, има повече от десет научни статии с над десет цитати всяка, общият брои цитати надхвърля 700 в научната литература (над 1к според Google Scholar). Преподавал е физика и астрономия в UC Merced и CSU Stanislaus в Калифорния, САЩ и SCUPI в Чънгду, Китай. В момента е асоцииран член на Института за Съвременни Физически Изследвания в София, България и изследовател към Ronin Institute, Ню Джърси, САЩ, както и член на няколко Venture Labs in California, UC Merced, Hacker Dojo in Santa Clara, ect., с което се стреми да стане предприемач и да създаде startup, базиран на технологията на Квантовите Компютри.

„Основната цел на доклада е да предостави кратък обзор на съвременното състояние на индустрията за квантови компютри. Докладът ще застъпи накратко историята на компютрите, физиката, и как те се преплитат, за да доведат до идеята за Quantum Computing (QC) и развитието на QC като клон на информационната наука.

Ще бъдат обсъдени основните квантови концепции, свързани с квантовите компютри и техните приложения. Съвременното състояние на хардуерните и софтуерните ресурси ще бъде подчертано и ще бъдат посочени основните проблеми и бъдещи посоки.“

За да се регистрирате безплатно за тази сесия цъкнете ТУК.

Третата беседа на 22 ноември от 18:30 ч. е с водещ Юрий Георгиев и е на тема „Програмиране на 3D графика в реално време (теория и практически примери)“. Юрий е компютърен програмист, специализиран в оптимизирането на код, писане на ниско ниво, 3D графика и симулация на физики в реално време. Създател на ретро First-Person гейм енджина Blast и играта, базирана на него „Exodus: Trapped in Time“ (TBA). Работи в центъра за разработка на експериментални технологии във VMware Inc.Автор е на два патента в САЩ (H517.01, H517.02) за прототипизирането и разработването на лабораторният проект VMDSC за VMware.

Теория и основи в програмирането на 3D графика в реално време:

  • вектори;
  • полигони (типове и защо триъгълници);
  • 3D пространство;
  • трансформации (скалиране, ротация, транслация);
  • normal вектор;
  • back-face culling;
  • растеризации;
  • texture mapping;
  • светлини и сенки.

За да се регистрирате безплатно за тази сесия цъкнете ТУК.