Владислав Иванов: България е важен пазар за Motorola
Смартфони Технологии

Владислав Иванов: България е важен пазар за Motorola

Веднага след световната премиера на новата серия на Motorola – moto g7 генералният мениджър на компанията за Югоизточна Европа Владислав Иванов даде интервю за MediaBricks.bg. В него ще разберете, защо България е част фокус-държавите, в които продуктите на Motorola са достъпни още от първия ден? Кой смартфон е най-добрият избор за тийнейджърите? До колко помага 90-годишната история на Motorola спрямо новите марки на пазара?

Г-н Иванов, кои смартфони на Motorola се продават най-добре в света в момента? Съвпадат ли предпочитанията на потребителите в България спрямо световните?

За марката Motorola водещите телефони са от G-серията, като в различните държави има различни модели, които са на фокус. В нашия регион специално най-продаваният телефон за цялата 2018 г. е moto g6 play. Продажбите му надминаха дори по-бюджетните телефони, което не потвърди очакванията, че от най-евтините телефони се реализират най-големи продажби. Напротив – в средния ни клас реализирахме най-големи продажби, което го отдавам от една страна на факта, че в ниските ценови сегменти имаше по-агресивни конкуренти, които обраха големите продажби. А от друга страна, ние наистина сме разпознаваеми в средния ценови клас като производител, който ще даде повече на потребителя за цената на продукта си. G-серията е именно това – освен основните параметри, които клиентите искат и търсят, има много добавена стойност под формата на ексклузивни функционалности и много практични екстри.

Кое е по-важното – създаването на един флагман, или създаването на различни модели, които са достъпни за повече хора?

Самият процес по създаване на нов телефон е част от глобалната стратегия на компанията. Нашите лидери преди време дефинираха стратегията ни така, че за нас е важно да пуснем на пазара флагмански телефон тогава, когато можем да създадем най-добрия. Тогава, когато можем да накараме клиента наистина да си мечтае за този телефон. И имаме многократно примери за такива продукти в миналото – примерно с Razr. Той е бил мечтаният телефон за всеки един човек преди години с продажби над 130 млн. бройки. За нас не е важно да извадим поредния флагшип от поредната марка, а да е такъв, който да накара потребителите истински да го желаят.

Motorola работи по много проекти и се надяваме да реализираме премиум телефон, който наистина ще преобърне представите на хората

В момента технологиите ли напредват бързо или потребителите са станали много капризни? Има ли как да се направи иновативен телефон като Razr – така че след една или две години все още да го искаш?

Моето лично виждане е, че самите технологии изпреварват нуждите на потребителите все още. Развитието на технологиите не е предизвикано от някакви пазарни нужди. В момента толкова се бърза с 5G телефони, с камери с големи мегапиксели, с изкуствен интелект и т.н., но реално няма необходимост от това. Аз често се вкарвам в ролята на обикновен потребител, който вечер сяда пред телевизора и гледа реклами – започват да ми говорят за разни изкуствени интелекти, някакви чудесии, но какво всъщност е това, за какво става въпрос? Клиентът в момента няма нужда от толкова бърз цикъл, от повечето неща, които се изтъкват като причина за смяна на телефон. Това е причината индустрията в момента да превърта гуми, тъй като не може да се движи плавно и натиска твърде много газта. Търси се причина клиентът да се убеди, че трябва да си купи следващия телефон. И каква е тази причина – камерата имала 5 мегапискела повече. Ако аз съм един обикновен потребител, не виждам какво би ми било важно да си сменя телефона с такъв от новата генерация. Така че ние работим именно в тази насока – да дадем на хората нещо, което значително да промени функционалността, начинът на ползване и да им подобри/улесни живота. Това ни е важно.

В деня на световната премиера на телефона, той вече е в България, можеш да си го купиш в магазина. Това означава ли, че се виждаме на европейската карта?

Откровено казано България е суперджудже на картата. За хора, които са свикнали да обсъждат глобални процеси и пазари, България е като малко магазинче на фона на света, що се отнася до обеми, брой клиенти, потребителско ниво и печалби.

Но Motorola пуска в продажба новия смартфон у нас още в деня на премиерата му…

Това е част от нашата политика да опитаме да сложим фокус в определени региони и държави. Щастлив съм да споделя, че България е част от тези фокус-държави, в които продуктите са достъпни още от първия ден. Това е много важно за нашите клиенти. Хубаво е, че компанията разпознава нашата страна, но това е най-вече заради екипа, който съществува тук, заради резултатите и подготовката му.

В България за последните три месеца на миналата година Motorola One ви е най-продаваният модел. Има ли бъдеще за чистия Android?

Не съм убеден, че продажбите са, заради това, че е с чист Android. По-скоро с този телефон ние предлагаме един пакет от всичко необходимо в един телефон. За клиента телефонът няма слаби страни, нито от гледна точка на цена, на функционалност, на спецификация, нито на батерия, процесор, камери, памет…. Това ме кара да смятам, че българинът много добре анализира и проучва какъв избор да направи. И с този телефон ние показваме, че сме част от бъдещите планове на потребителите, които искат да направят най-добрия избор.

В Z-сериите имате ли информация кой е най-популярният модул у нас?

Тази тема от една страна ми е много интересна, а от друга ми е болна. Модулната екосистема е иновация, която повдигна рязко индустрията едно ниво нагоре. За съжаление, фактите показват, че в България специално има много голяма неподготвеност на търговските канали да продават този тип продукти. Често става въпрос за лимитиран брой места за продажба – брой на слотове или гнезда, и така се оказва доста трудно да обясниш на потребителите какво е това, което виждат до телефона. Но ние проведохме доста промоционални активности, в които потребителите получаваха заедно с телефона в комплект и допълнителни модули. Най-предпочитани се оказаха пакетите с включена батерия. Така че бих казал, че батерията е модулът, който е най-популярен. След него се нареждат музикалните колонки, проекторът и 360-градусовата камера.

Аз имам навика да ходя в магазините и да продавам лично на посетителите на дадената търговска верига. Правило ми е много добро впечатление като видя някой, които има желание и възможности да потърси телефон от нашата марка в по-висок ценови клас. Веднага щом му разкажа за модулите с две-три думи изборът му е ясен. Така разбирам, че ако на потребителите им се отделя внимание и време, и им се предоставя възможност за информиран избор, покупката става много лесно. От друга страна, ако никой търговец не им отдели нужното време, на практика няма как да научат и изпробват модулите.

Историята на Motorola дава ли й предимство пред новите марки, които настъпват на смартфон пазара най-вече от Китай?

Motorola има над 90-годишна история, празнувахме я през септември. Някой може би ни подценяват, като някой старец, който не може да тича, но ние знаем преките пътеки. Ние сме осъществилииновации, които са позволили да я има тази индустрия. И това не е еднократен акт, ние не спираме да изобретяваме. През август месец излязохме заедно с Verizon с първият комерсиален 5G продукт. Кой друг има работещо 5G в момента? Няма. Говоря за конкурентни компании, в които са наляти държавни пари и пак не им са получава. От друга страна иновациите са силно заложени в нашето ДНК. В централата ни в Чикаго работят инженери, дизайнери, разработчици с по 20 години опит. Хора, които са създали проекти като Razr, участвали са в развитието на 2G, 3G… Това ноу-хау и начин на мислене е огромно предимство за нас. Допълнително преимущество, е че в момента Lenovo държи капиталите на фирмата, което също много допринася да се надгради това ДНК.. От Lenovo се имплементира например логистиката и доставката  на части. Тази колаборация е много силна и следващите модели, които ще видим, ще са доказателство именно за това – здравата спойка между миналото, настоящето и бъдещето..

В момента какъв личен смартфон ползвате?

moto z2 forcе. Този телефон е може би на една година. Но успешно е претърпял около 365 падания, защото аз го демонстрирам всеки  ден на партньори или приятели. Той е с нечуплив дисплей, напълно отговарящ на моите идеи за телефон – здрав, твърд, метален, достатъчно добра камера, достатъчно бърз процесор. Това е моят телефон.

Какъв телефон трябва да изберат тийнейджърите за свой първи апарат?

Резултатът при тийнейджърите обикновено се получава нещо средно между това, което те искат и това, което родителите им могат или искате да си позволят. Предполагам, че телефонът, който биха избрали подрастващите е moto g7 power, защото в този телефон има вкаран много младежки дух. Един тийнейджър постоянно е на дисплей, нонстоп комуникира, пише нещо – разликата е много съществена между това да вдигнеш телефона и да се обадиш на 2-3 човека и да пишеш на още 20. С moto g7 power мисля, че ще дадем на тийнейджърите достатъчно заряд (5000 mAh) за чатене, слушане на музика, бърз процесор за играене на игри, голям дисплей за филми и YouTube. За този тип потребители бюджетът е малко по-обран, в средния ценови клас и ние знаем това. Ето защо moto g7 power вече се предлага на цена от 399 лева в супер тренди цветовете – Ice violet (хамелеоново) и керамично черно. Цената обаче не бива да ви заблуждава – това не е базов модел, а напротив предложение, което е създадено за тийнейджърите, които обичат да имат всичко.

Владислав Иванов: България е важен пазар за Motorola
©MediaBricks.bg

Очаквайте скоро в MediaBricks.bg ревю на moto g7 power.